דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיים הטובים מתחילים בגיל שנתיים 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2200 פעמים ]

מעטים מוסדות החינוך הפועלים כיום בישראל שנחשבים לפורצי דרך ומובילים. שונה מכל אלה הוא 'גן ירוק בטבע', המתייחס לילדים הכי קטנים כמו אל הכי גדולים. הגישה ההוליסטית שפותחה על ידי דפנה בלזר והצוות החינוכי המלווה אותה הועתקה בהצלחה למספר מוסדות חינוך מקבילים בכל רחבי הארץ, ושמה את קרית אונו על המפה החינוכית בישראל.

 

הגנים של היום הם לא הגנים של פעם. בכך בולט גם גן הילדים "גן ירוק בטבע" בקרית אונו, בו פועלים בשיטת חינוך שדואגת לשלב את הטוב ביותר משיטות החינוך הידועות והמוכרות: הגן הזורם, גן רג'יו אמיליה, הגן המוסיקלי, גן טבע, הגן הקיבוצי, והשיטה האנתרופוסופית לשיטה הרמונית אחת.

 

את השיטה פיתחה הגננת דפנה בלזר, קיבוצניקית ואשת חינוך מנוסה, שבעזרת צוות פסיכולוגים ואנשי חינוך פיתחה את השיטה, שבמרכזה עומדת התפיסה שהשלב החינוכי המשמעותי ביותר הוא דווקא בגיל הרך. "אפשר להשוות בין השקעה בחינוך לבניית בניין", אומר ד"ר מאיר מנחם, פסיכולוג קליני שמלווה את דפנה וצוותה. "אם היסודות חלשים, הבניין לא יהיה יציב, אבל כאשר הבניין עומד על תילו, כלום לא יערער אותו".

 

ואכן, בגן של דפנה מתחילים את בניית היסודות כבר בגיל הצעיר: "האתגרים הניצבים בפני הילדים היום שונים מאלה שניצבו בפני הילדים בעבר. אני מאמינה, שאם לא ניתן לילדים כבר בשכבת הפעוטון כלים להתמודדות עם העולם האמיתי, הם יתקשו להתחרות אל מול ילדים אחרים לכשיתבגרו".

 

לדברי ד"ר מנחם: "הרכבנו כאן משלב בין גישות מספר חינוך, וניסינו לקחת את הטוב ביותר מכל שיטה. זהו תהליך שדפנה החלה בו לפני כעשור, ומאז הוא הולך ומתפתח לפי סביבת החיים המשתנה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בחינוך בחברה שהיא דינמית ומתפתחת. אנו בודקים כל הזמן, לומדים ומתייעלים. הכל נעשה בצורה החוויתית ביותר וכיפית: מצד אחד לומדים, מצד שני רוכשים חוויות".

 

ואכן, הנאה וחינוך הן מילות המפתח בגן של דפנה: הבסיס החינוכי של השיטה קובע, כי הכי נכון שהילדים ישתלבו בסביבתם הטבעית, וללמד אותם מיומנויות שיחזקו את תחושת הביטחון העצמי שלהם, ויעזרו להם לפתח הכלים להגברת את מודעותם העצמית.

 

"אני מאמינה, שקודם כל ילדים צריכים שידברו אליהם בגובה העיניים", טוענת דפנה, "ילדים מבינים הרבה יותר ממה שנדמה לנו. אם מערכת החינוך הייתה מתייחסת לכל הצעירים כאל אנשים קטנים שמבינים את הקורה סביבם, כמובן לצד תשומת לב אישית ופרטנית, אני סבורה, שתוך שנים ספורות נקבל חברה טובה יותר, שהאנשים בה מודעים יותר, לא רק לעצמם, אלא גם למי שמקיף אותם, ומודעים לחשיבות העזרה והאכפתיות לזולת".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב